Andra vaccinationssprutan och läkarbesök

Och så har lilleman fått andra vaccinationssprutan. Stackars liten han skrek som aldrig förr, hoppas bara nu att han slipper så större påverkan senare idag. Förra gången fick han ju feber.

Läkaren gjorde en undersökning och allt såg bra ut, vägde ca 7,5kg och var 66,5cm lång. Passade på att fråga lite om smakpotioner och kom fram till att jag ska ge honom gröt på kvällarna nu för att han ska få i sig lite mer inför natten eftersom han börjat vilja äta fler gånger under natten, han kanske står bättre på det tänkte jag. Sen ska jag köra vidare med smakpotioner på lunchen, börja testa lite bär och frukt och sen gå vidare till fisk och kött. Han ska även få börja testa lite vatten för han börjar bli så väldigt intresserad av det. Han höll på ta mitt glas igår och vill dricka själv.

Annars är det inte så mycke som händer. Vi lever fortfarande i kaoset utan toa och dusch så det blir ett evigt flängande, nu ska han komma imorgon och färdigställa det hela så jag har höga förhoppningar om att få duscha i min egen dusch till helgen och framförallt få kissa på sin egen toalett och kanske inte behöva gå med skorna inne utan få städa upp och göra snyggt här hemma och börja leva vanligt liv för som det är nu är det inge skoj att göra någonting hemma, inte mat inte pyssel vill inte ens vara hemma längre. Är för rädd att bli kissnödig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0