Amningshjärna

Jag säger ju bara en sak att så länge man har amningshjärna ska man inte laga mat. Idag skulle jag vara duktig och göra egen smakpotion till Liam men potatis och palsternacka som han gillar så. Jag skalar potatisen och palsternackan och lägger dem i en kastrull med vatten och sätter på plattan för att koka dem i ca 20 min. När jag sedan börjar känna en skum lukt i lägenheten kommer jag på att jag glömt att kolla till det hela och potatisen mm står och torrkokar och har bränt fast. Resten av dagen har det varit en fruktansvärd stank här hemma och jag fick lov att utrymma hemmet ett tag för att Liam skulle få lite friskluft, stackarn kan ju inte må bra av den lukten. Var nästan rädd ett tag att grannarna skulle ringa brandkåren men som tur var så gjorde de inte det.
Vem lyckas med detta förutom jag, när ska jag bannlysas från spisen.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Hahaha... Vad jobbigt!

Du får sätta en timer som ringer med jämna mellanrum så du kommer ihåg att du har något på spisen/i ugnen.

:)

2010-03-16 @ 08:04:16
URL: http://caxxis.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är inte lätt alla gånger!! =)

2010-03-17 @ 19:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0