6 månaders gnäll

Jag har tidigare läst någonstans att vid 6 månaders ålder kan de bli lite mera gnälliga och mammiga än vanligt. Nu verkar det lurt att det är något sånt på gång. Liam brukar annars sova ganska bra på natten och inte vilja äta förrän frammåt 6 tiden på morgonen men nu är allt upp och ner än en gång. Det är ju sant så som de säger när man väl fått in någon slags rutin ska man inte vara så säker på att den blir så långvarig.

Sedan ett par veckor tillbaka så har Liam vaknat och vela ha mat redan vid 3-4 på natten och sedan somnat om vill ca 7-8 så därför började jag ju med smakpotioner för att börja introducera lite mat. Nu sedan ett par dagar tillbaka har han börjat vakna ännu mera på natten och vela ha mat. Först vid ca 3 sen vid ca 5 och så vidare med ca två timmars mellanrum. Nu med två dagars försök med att ha flyttat grötmålet till kvällen och fortsätta med smakpotioner till lunch är det kanske lite för tidigt att göra någon bedömning men änsålänge har det inte varit någon skillnad mer än jag kanske tycker om möjligt att han blivit ännu grinigare. Han var mer grinig i natt, grinig när han ska få mat... han har börjat lära sig vad som är på gång när jag håller på göra iordning smakpotioner och gröt.., grinig när han ska ammas och när han ska sova. Jag hoppas och har ännu inte gett upp hoppet att inatt kanske man ska få sova lite längre.

Idag har det hänt massor. Vi har fått toa och dusch (dock ingen el) och Liam har börjat kämpa med vändningsförsök igen. Från rygg till mage. Han är SÅÅ duktig.

Nä nu ska jag ta och inviga duschen :D Jag är GLAD :D


Kommentarer
Postat av: Cattis

Men äntligen! Vad SKÖNT det måste kännas att ha fått tillbaka badrummet! Blev det bra då? Är ni nöjda?

2010-03-05 @ 09:36:51
URL: http://caxxis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0