Mammaträff

Idag har jag varit på mammaträff. Trevligt att träffa lite folk nu när ledigheterna är över och alla återgott till jobben.

En sak måste jag bara säga om mammaträffar. Det är så roligt att prata och höra att det mesta verkar vara normalt och oftast har någon upplevt saker likande en själv mm. MEN jag kan säga att nu när jag kommer därifrån känner jag mig nästan mera virrig än innan. De blir så mycke det får man inte göra det måste man göra. Tex de får inte se på TV för då får de ADHD och de måste ligga på mage för annars kommer de inte kunna prata. Jag känner mig smått livrädd. Jag är inte en sådann som inte brukar höra på alla konstigheter utan ta allt med en nypa salt men när man sitter och pratar sådär så blir jag helt ur fokus. Usch det är inge kul! Jag gillar ju inte alls att vara så närvös över allt utan vill ta saker som det kommer och tror på att det har ju fungerat bra förr man ska inte behöva vara så övernoga med allt men när jag varit där så känner jag mig som världens sämsta mamma samtidigt som jag tycker det är så trist att träffarna inte kan kännas mer avslappnande. Att man kan åka och ta en fika på stan och prata om annat än barn men iochförsig säger det ju sig själv att man pratar ju om barn på en mammaträff.

En sak som är säker är dock JAG VILL UT OCH FIKA PÅ STAN, var är alla daglediga egentligen, var är alla man kan bara sitta och umgås med utan att skrämma upp varann????

Kommentarer
Postat av: Cattis

Äsch, sånt där ska du inte lyssna på! Du ska göra det som känns rätt för dig. Lyssna på din inre röst istället för på andra!



Åh, vad synd att vi inte bor närmare varann... Jag går ju bara och dräller, jag hade gärna gått på stan o fikat med dig :)

2010-01-12 @ 17:26:24
URL: http://caxxis.blogg.se/
Postat av: Cattis

Sv: Ja, förra sommar'n gjorde jag några fotlänkar, det var roligt... Men jag börjar nog inte göra såna igen förrän till våren, känns inte så inspirerande att göra fotlänkar när man tittar ut och ser en massa snö :S

2010-01-12 @ 18:40:48
URL: http://caxxis.blogg.se/
Postat av: Tytti

synd att det är så långt mellan luleå o umeå. annars hade vi ju kunnat köra avslappnade mammaträffar... med massor av fika. Det hade varit trevligt!

2010-01-12 @ 22:02:24
URL: http://typpel.blogg.se/
Postat av: Emma

Du ska ju bjuda mig på fika... Men det får bli på en helg förstås ;) HE HE



Verkar vara ganska mycket prestige i mammavärlden om vem som är bäst och sånt. Lyssna inte för mycket utan gå din egen väg :)

2010-01-12 @ 22:04:09
Postat av: Jenny

Gräv då inte ner dig på vad andra tycker och tänker. Även i undersökningar finns det alltid en emot och en för. Ta din dag som det kommer....så kanske vi ses när du minst anar det :) Ha de gott. Kram

2010-01-12 @ 23:04:28
URL: http://jenny-vikstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0