Liams dop 23/1-10

Och så var det gjort. Dopet med stort D. Det som började med att vi inte skulle ha så seriöst till att det blev nästan 40 pers och planerat in i detaljerna.

Vi som bara skulle ha släkten men då tyckte att det skulle vara roligt att ha några vänner också insåg snabbt att vi började spåra. Vi tänkte att vi iallafall kunde bjuda, de kommer ju inte att komma allihop men sedan när vi började höra oss för märkte vi att alla ändå ville komma och vi fick lov att tänka om och minska ner inbjudningarna. Tänka sig vad svårt det kommer vara om man någongång gifter sig...

Sen började jag fundera ut fikat som blev tårtor som en vän som heter Sarah gjorde. De blev riktigt bra och precis som jag ville ha det. Lite annorlunda med små figurer på som jag ska visa senare... har inga kort på dem ännu och med god choklad och hallonsmak. Sedan bakade "jag"... egentligen Jenny... blåbärsmuffins, hallongrottor och chokladbollar. Jenny och Cattis kom ju hit och hjälpte mig med förberedelserna... vilket gjorde att jag överhuvudtaget tog mig till dopet. Insåg inte hur lite jag skulle fått gjort utan dem. Man räknar ju inte med att man har en liten som gör att man inte alltid kan bli klar med det man tänkt. Till fikat gjorde "vi"... de... smörgåsar också. Det blev mycket lyckat och det blev inte mycket fika kvar men en hel tårta blev över eftersom alla blev så mätta av fikat att de bara orkade en liten bit av tårtan.

Sen kom jag på att man kunde beställa servetter med namnet på som jag såg ett par vänner hade på deras barns dop och hittade en bra sida som gjorde detta till bra pris. http://servett-prageltryck.com/


Då hade jag helt plötsligt hittat ett tema = blå, silver tema. Vilket gjorde att baket gick i det temat också med t.ex. blå glasyr och silver pärlor. Och nallen på sevetten fick följa med i programmet. Som även blev skriven i samma teckensnitt som inbjudningarna.


Sedan deckorerade jag ett par blockljus med blått band och klistrade likadan ängel som vi hade på mors dödsannons som symbol att hon var med.

Som blomster arrangemang tog jag småljuslyktor och la oasis inlindad i alufolie i dem och stack ner två rosor och stjärngräs. På rosorna strödde jag på blått glitter och runt "vasen" knöt jag en rosett med presentsnören.

På dopet sjöng Mia som är min systers väninna "Älska mig" och "Välkommen till Jorden". Det var så fint!!! Änfast jag inte kunde njuta fullt ut med tankarna ibland snurrande iväg på "har jag verkligen gjort allt nu..., hur ser jag ut, undrar om mamma ser detta..."

Somsagt från att bara tänkt dyka upp på dopet och låta prästen göra sitt till att gå lite overboard... men det blev bra. Tack Jenny och Cattis för att ni gjorde det möjligt att få allt klart i tid. Det var ju nätt och jämt att jag själv hann dit när Jenny och Cattis drog iväg medans jag höll på att göra mig iordning och fixade klart det sista.

På lördagskvällen var jag helt slut!!! Och med ett par halvtunga nätter då Liam ville ha mat varannan, var tredje timma och inte kunnat sova mycket veckan innan med huvudet fullt med tankar på förberedelser så var det med glädje jag hade en RIKTIG slappardag på tisdagen då jag äntligen inte hade något inplanerat. Åh se skönt!!!! Nu är det äntligen vardag igen :D Änfast jag självklart saknar att ha mina vänner boende här... var är mitt morgonkaffe och var är min barnvakt??? Jag vill ha fotbad!!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0