2009

2009

1. Gjorde du något förra året som du aldrig gjort förut?
Ja födde barn, never done that before! :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nä tror inte jag la några, brukar inte göra det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar förra året?
Ja, ink mig själv.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja mor!

5. Vilka länder besökte du?
Har nätt och jämt varit nedanför norrland eller ja var en sväng i Finland faktiskt, körde fel väg när vi skulle till Haparanda ifrån Kiruna.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Fest :) 2010 torde bjuda på lite fest iallafall efter ett helt vitt 2009.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
7 feb mammas död.
18 sep Liams födelse.

8. Vad var dina största framgångar 2009?
Hm är Liams födelse framgång?? Ja skulle nog säga det. det är nog den största också.

9. Största misstaget?
Vet inte...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hm nä inte mer än nån liten magsjuka eller förkylning.

11. Bästa köpet?
Säkert något jag inte kommer ihåg men det sista bästa köpet 2009 är min Eee pc

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Badrumsmöbler... fast det blir betydligt mer spenderande i år.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja Liam har givetvis gjort mig glad på många punkter!!!Även i magen, han har gjort allt mörkt ljust.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Singel ladies med Beyonce den låter verkar ju fasta lika bra på hjärnan som dansen gör!! Sen Milow´s låt för det var han som gjorde att jag tänkte döpa Liam till Milo men fick inte riktigt igenom det hos sambon.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var definitivt ledsnare pga mamma. Men även gladare pga Liam jag kan säga att 2009 var mitt livs största bergodalbana känslomässigt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Ja hade gärna rest mera men å andra sidan känns det bra att jag har det kvar. Tycke inte det var så skoj att resa under graviditeten iallafall och när Liam kom så hade man annat att tänka på plus att jag skulle vara för hispig att det inte hade varit nå roligt ändå men jag kommer definitivt försöka resa mera detta år!!! Och hoppas på att man kan ta sig utomlands inom en snar framtid.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Klagat på småsaker, det gör jag förmycket varje år!

18. Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med Nickes familj på Ersboda sen hade vi lillajulafton med min familj bara häromdagen.

19. Favoritprogram på TV?
Desperate Housewives!!! Fast tycker Svenska Hollywoodfruar var roligt också... speciellt parodin på you tube.
20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nja det tror jag inte. Hatar situationen dock att mor är borta och tidigare ville man kanske hata någon men det gick över. Hatade ingen levande dock.

21. Bästa boken du läste år 2009?
Har läst mycke barnböcker senaste året annars har jag mest lyssnat på böcker och så vill jag nog säga att Sagans svärd var bäst.

22. Största musikaliska upptäckten?
Dålig på sånt där. Jag är ju radiolyssnare och är dålig på att ta reda på vilken/vilka det är jag hör men jag måste säga att jag är GLAD ATT RIX FM ÄR TILLBAKA I UMEÅ!

23. Något du önskade dig och fick?
Ja det vet ni nog alla :) Men här vid jul fick jag iallafall Stövlar av Nicke, strykjärn av syrran och presentkort på dessertskålar av bror.

24. Något du önskade dig men inte fick? 
Ja...

25. Årets bästa film?
Har sett så många så jag vet faktiskt inte vilken jag tyckte var bäst. Men Män som hatar kvinnor var ju bra och Flickan som lekte med elden sen gillade jag lite otippat Sommaren med Göran... trodde inte den skulle vara så bra.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Nicke hade ordnat en överraskning och ordat barnvakt så vi kunde åka på Wilmas och bada bubbelpool och mysa sen hämtade vi mat på Gandi som vi alla njöt av hemma hos oss och till sist blev det julmys framför Bingolotto :)

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja absolut...

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Först var det mest tunikor som gällde och annat som man kunde växa i sen efter Liams födelse så har jag försökt hitta en ny stil men har inte hittat den än...

29. Vad fick dig att må bra?
Nicke och Liam får mig alltid att må bra och mina underbara vänner som ställer upp när jag har det jobbigt!!! Ni är underbara, älskar er!!! Men på frågan om vad skulle jag vilja säga fina ord och myskvällar!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Öh... ingen aning... Jo Generalen är ju en kändis ;)

31. Vem saknade du?
MAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

32. De bästa nya människorna du träffade?
Bland annat grannarna, har träffat dem förr men det är inte förrän nu vi börjat umgås. Sen har man träffat många andra underbara människor som tex de duktiga sköterskorna på Barn 4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0