Potatis är ingen höjdare...

Och så har Liam fått ta sitt första steg in i "vuxenvärlden", han har fått börja smaka på mat. Steg ett Potatis.

Eftersom Liam senaste tiden börjat vilja ha ännu mera mat än tidigare och vaknat oftare på natten för att vilja ha mat så bestämde jag att det var dags att börja inleda lite vanlig mat i hans vardag. Nicke vilje ju självklart vara med vid detta tillfälle så fick det bli nu i helgen det skedde. 

Första måltiden blev potatis som BVC rådde till att börja med och det var med inte så särskild stor förtjusning han fick det i munnen. Han huskes bara han såg skeden hehe :D. Men men jag har ju tänkt att det skulle få ta sin tid att introducera Liam i matvärlden, det blir potatis nu i början, typ en tesked, sen ska jag blanda potatis med palsternacka tänkte jag. Har hört att det kan göra att de kan tycka det är lite godare. Jag ska inte stressa utan det får ta den tid det tar, det är ju ändå Liam som bestämmer vad han vill ha änsålänge. Jag har ju helatiden varit beredd på att helamma i 6 månader. Vad jag tror jag gjorde fel dock när jag gjorde purén är att den var nog inte tillräckligt puréig, ska testa den mera vattnig nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ronja tyckte inte om att det var "bitar" i maten. Fortfarande inte så förtjust i det. Ett tips: blanda potatisen med bröstmjölk eller ersättning till lagom vattnig konsistens. Då brukar det gå ner lite bättre :)

2010-02-01 @ 18:48:22
URL: http://jenny-vikstrom.blogspot.com/
Postat av: Cattis

Sv: Yeey!! Jag har hunnit laddat om nu och LÄNGTAR! :D

Vi ses på torsdag!! :D

2010-02-02 @ 09:59:57
URL: http://caxxis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0