Öppna förskolan

Igår var vi på öppna förskolan på tegs vårdcentral. På tisdagseftermiddagar är det öppet för de minsta upp till 8 mån. Där träffades vi alla mammor som brukar träffas lite nu och då och det var riktigt trevligt. De flesta barnen var runt 4-5 månader. Jag har tidigare varit på Röbäcks öppna förskola men där är det lite äldre barn... de brukar vara närmare året.

Det komiska är att på båda ställena så är det ju först samling innan det är sångstund, därefter får man köpa fika och båda gångerna har Liam varit så slut att när jag tagit upp honom efter jag fikat har han somnat sittandes. Han har inte ens vaknat när jag tagit på honom kläderna för att åka hem :). Han som annars brukar ha så svårt att sova när han är borta och allt är så intressant men tydligen går det väldigt bra där. Kanske det är sångstunden som gör det eller alla roliga leksaker.

Potatisen har fortfarande inte blivit någon hitt men ska testa blanda med palsternacka om nån dag.

Imorgon ska jag och Liam göra våran första utflykt utan pappa. Eftersom Nicke ska till fjällen och lämnar jag, Liam och Sparky här hemma så tänkte jag dra till Övik och hälsa på lite kompisar. Det ska bli skoj!!! Och samtidigt så får jag hjälp att kunna sysselsätta båda lillen och vovven. Kommer dock inte kunna vara där hela helgen eftersom Arvid fyller år på lördag och på söndag är det ett år sedan mamma gick bort. Jag är lite orolig hur det ska gå med den långa bilresan med lillen ensam där bak och Sparky lös i bilen men det går nog bra. De brukar sköta sig och det finns ju alltid p-fickor.

Så akta er nu Öviksbor HERE I COME!!! :D

Kommentarer
Postat av: Cattis

Sv: Ja, jag brukar också vänta tills de pratat klart och sen säga "nej tack"... Vissa är ju trevliga och säger då "tack ändå" och "trevlig kväll". Men vissa blir ju så förbannat sura; USCH för såna, de borde byta jobb! ;)



YEAH! Vi är redo för er! :D

2010-02-03 @ 11:57:13
URL: http://caxxis.blogg.se/
Postat av: Emma

Kommer nog gå bra.. Syrran körde själv flera ggr ändå från Stockholm-Sundsvall med Tilde :)

2010-02-03 @ 15:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0