Öppna förskolan

Idag har det liksom resten av veckan varit en dag på öppna förskola. Eftersom man varit lite utslängd ifrån sitt hem är det ju en sablarns tur att det finns öppna förskolan. Tisdag var det på Tegs vårdcentral , torsdag var det här i Röbäck och fredag blev det Böleängs öppna förskola, det är så roligt att träffa trevliga människor och få snacka av sig lite och sen fika förståss som man annars är så dålig på att fixa hemma. Det blir mer vad som är lättast åtkommligt och äta lite i farten innan nästa matning sen vatten till. Jag är så dålig på att göra kaffe till mig själv... kanske man borde ta tillfället i akt och bjuda byggarbetarna på lite kaffe så man få sig en liten fika hemma på dagarna hehe.

Liam har haft lite skumma dagar också, han har grinat och grinat och sovit en massa vilket inte är så vanligt. Jag har heller inte kunnat lägga ner honom utan han ska sova hos mig i famnen eller i vagnen när den är rullande förståss. Sängen på natten går också bra. Två nätter i veckan har han till och med sovit från halv elva till sju på morgonen utan att vakna någon gång. Själv vaknar man ju dock och undrar vad som händer. Ja det är skumt, han brukar knappt vara ledsen men nu är det riktigt hjärtskärande grin och gråt. Ibland undrar jag dock om det är så att börjar få lite humör lillen för när jag ska ta på honom kläderna är det ofta med gråt inblandat. Hoppas det går till sig iallafall och han ska bli en glaskit igen :)

Idag har jag även låtit honom få en smakpotion igen efter ett par dagars uppehåll eftersom vi har varit ute och flygit och lilleman inte verkat vara särskilt intresserad. Nu blev det dock ny smak och det var potatis och majs och det var mumma verkar det som. I början var det som ingen märkvärdigt men jag märkte att han inte höll på att kräkas denna gång och då testade jag lite till och tillslut tog han skeden och sög på den hehe. Sen började han grina och ville ha mer och mer och mer och jag fick, när potionen var slut, ta och amma honom.

Byggarbetet verkar dra lite ut på tiden. Tydligen är det en massa sjuka arbetare så de måste åka emellan ett antal jobb, byggjobbare... fast jag har faktiskt hört att februari är den sjukaste månaden på året, vilket jag kan tänka mig jag hör ju att var och varannan har magsjuka nu. Det är iallafall fortfarande kakel kvar att riva ner och det satt tydligen väldigt bra på väggen så de måste bila ner det på måndag. Jobbigast med bygget är att vara utan toa. När jag klev upp i morse var jag super kissnödig och innan jag klätt på mig och Liam och sprungit till tvättstugan hann jag tänka både en och två gånger att det här går åt skogen... men det gick då bra. Sen har man inte lärt sig att man inte har någon toa så man blir så arg på sig själv när man kommit hem och undrar varför i tusan man inte gick på toan när jag var i närheten av en... Men man måste väl ändå lära sig detta antagligen inför framtiden också då man ska komma ihåg att påminna barnen att gå på toaletten innan man åker iväg.

Trevlig HELG!!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

TREVLIG HELG! :D

2010-02-12 @ 15:59:10
URL: http://caxxis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0