Bygget kommer igång imorgon

Och så var det dax, imorgon kommer byggubbarna och river badrummet. Spännande!!! Undra hur det kommer att bli, smått närvöst, har vi verkligen valt rätt kakel och möbler.

Idag har det varit kalas igen. Brorsan kom upp för att fira Arvid som fyllde två i lördags det var riktigt trevligt, sen var det bara hem för att rensa ur badrummet.

Torsdag till lördag var jag i Övik och hälsade på Cattis. Man var ju gräsänkling så jag, Liam och Sparky tog en tripp dit. Cattis tog så bra hand om mig som vanligt och det var så skönt att slippa in och ut med barnvagnen och hunden flera gånger per dag för att Sparky ska kissa. Jag hade gruvat mig lite att åka så långt ensam och ha Liam ensam i baksätet även om jag vet att lillen brukar vara så lugn i bilen. När jag nästan var i Övik och kände att jag kunde andas ut så bromsade bilen framför in och vi blev stående mitt emellan Mosjön och Tävra med mitträcke på ena sidan och snövall på den andra. Som grädde på moset börjar Liam stortjuta och lille Sparky gnäller i framsätet. Fasiken det är matdax. Nappen funkar inte, va tusan gör jag.
Efter en liten stund så fick jag lov att ringa Cattis och kolla om hur kunde se på nätet om det hänt något medans jag lyssnade på radion. Ingen utav oss fick reda på något och jag började fundera ska jag sätta mig i baksätet och amma, ska jag köra lite in på sidan så de kan komma förbi om det skulle börja röra sig eller vad tusan ska jag göra. Efter en stund fick jag höra på radion att en lastbil stod tvärsöver vägen. Jag gick och satte mig i baksätet och försökte underhålla lille vännen som han verkade nöja sig med en stund iallafall. Som tur var det inte så jättelång stund tills det sedan började rulla och jag tillslut kom fram till Övik med en sovande liten ängel i baksätet. ÄÄntligen kunde jag andas ut.

Imorgon är det dax för röntgen igen. Eller först ultraljud av njurarna och sedan blir det att de sätter på en kateter och kör in någon kontrast för att röntga urinvägarna. Känns inte så kul faktiskt, det brukar ju inte vara så populärt att bli fasthållen och sen det med katetern är lite gruvsamt! :( Jag hoppas det går bra. Han får även inte äta 2tim före så han kommer inte vara mätt och belåten heller :( Tusan vad jag önskar att jag slapp vara där själv med honom!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Sv: ASG... Jaa du, jag kanske ska starta nåt sånt här i dÖvik.. Den där vampyrdockan skulle passa mig ;) Fast jag skulle vilja ha en vanlig "dödlig" docka också, som jag kan klä lite mer vardagligt och som jag kan ha ute i dagsljuset :P hahahhaha

2010-02-09 @ 18:07:43
URL: http://caxxis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0