Åldersnojja

Nu har jag haft för mycket tid i spegeln... det är nämnligen så att eftersom jag nu inte har någon spegel på toaletten och hallens spegel är övertäkt så måste jag använda min fickspegel för att göra mig iordning. Denna spegel har ju tyvärr också en förstoringsfunktion så det är inte nog med att man ser sitt ansikte på nära håll utan man får titta på super nära håll! Igår när jag då granskade mitt ansikte hittade jag ett par små början till RYNKOR.... HJÄLP jag börjar bli gammal. Det slog mig som ett brännbollsträ i skallen, fy fasiken. Jag som alltid har varit minstingen. Typ yngst i klassen, jobbet, familjen. De flesta vänner har varit äldre och jag har alltid varit mammas lilla jänta. Nu är man själv mamma och nu ska helt plötsligt jag vara den "kloke" på något vis, sen på något konstigt sätt så är nu de flesta vänner jag har yngre än mig själv. Som grädde på moset ser man att ens hud inte är lika fast längre som den alltid har varit.

Paniken fick mig genast på tanken att hitta antirynkkräm på stan. Så jag åkte ner på stan och blev kvar där hela dagen. För en gångs skull fick jag en massa sällskap :) Annars brukar jag ofta få gå själv så när det nu var fler på stan kunde jag inte åka hem. Det var så trevligt att jag rakt glömde bort att köpa min kräm. Men jag lovar nästa gång ska jag ta mig tusan hitta en kräm som stramar upp... vänta nu har jag inte hört den reklamen någonstans...


Kommentarer
Postat av: Cattis

hahaha... Nu håller du på att hinna ikapp oss äldre! :P

Bäst du köper den där antirynkkrämen så du inte hinner OM oss :P

2010-02-16 @ 09:25:57
URL: http://caxxis.blogg.se/
Postat av: Linda

Men herregud flicka lilla....du är ju inte en 30 år!!

Som vissa har hunnit bli!! :P

2010-02-16 @ 12:19:39
Postat av: Emma

HAHAHAHA!! kan meddela att man måste börja med antirynkkrämerna INNAN man ens börjat få rynkor.. så det är kört ;) Har också börjat få "fina linjer" och jag är ju bara 26!! så du är inte ensam :P

2010-02-16 @ 18:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0