Sitter själv

Idag har jag och Liam varit på öppna förskola på morgonen med Jill och Holly. Snuvan är betydligt bättre änfast han fortfarande blåser bubblor från näsan.

Måste säga att det är så trevligt att fara ut och träffa folk. Märker att jag pratar nästan konstant när jag väl gör det dock. Känns som jag nästan som att ingen annan får syl i vädret och att jag bara pratar jag jag jag Liam Liam Liam usch man nästan skämmes när man kommer hem. Men det blir väl lätt så när andra hälften oftast är ganska trött och inte vill surra. Sen Liam ger mig inte så mycket gehör än när jag pratar med honom så jag blir lätt surrasugen när jag träffar folk. Jobbar dock järnet med att inte surra sönder folk och FÖRSÖKER inte prata så mycket om mig själv. Det kanske är därför det är så skönt att ha en blogg så man skriva ner allt man har i tankarna så man rensar ur allt så omgivningen inte blir så less på mig.

På öppna förskolan märkte jag även att Liam faktiskt sitter själv väldigt länge. Jag sitter och säger precis innan (när jag pratat om mig själv och Liam) att Liam verkar stå still i utveckligen igen och sen ser jag hur han själv tar imot sig när han tippar från sittandes och rätar på sig igen... säger bara det att man lätt blir lite hemmablind. En annan grej han precis börjat med är att äta kex och majskrokar själv. Det har han annars bara släppt ner på golvet till Sparky men nu äter han dem själv till Sparkys stora besvikelse. I övrigt har finmotoriken överhuvudtaget blivit mycket mer utvecklad. Han kan sitta i sin stol vid matbordet med sin Gobok i handen och fingra och bläddra bland de små tvättlapparna på boken, som för övrigt är ett Par stycken.

Nä nu måste man väl ut i solen. De svåra är bara var Liam ska vara under tiden. Han blir lite less att bara sittai vagnen och titta på när jag solar och ha en filt på backen känns lite kallt och hårt, gåstolen känns ju heller inte så praktiskt att ha ut men jag är bra sugen. Längtar till gräset kommer fram så han kan ligga/sitta där... kanske tillochmed åla/krypa när det väl är framme :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0