Nattamning

Har länge funderat på hur man ska göra när man ska trappa ner på amningen och tänkt att jag ska ta och sluta med nattamningen.

Efter ett par misslyckade försök ringde jag till BVC. De tipsade om att ge ett till lagat mål mat, alltså middag eftersom jag redan ger lunch och har tidigare gett gröt till middag. Gröten ska jag flytta till kvällsmål. Så nu blir det amning bara som mellanmål och dryck till gröten så kanske han blir lite mer mätt och inte behöver mat på natten.

Hon sa också att man måste räkna med att vaknar han vid fem sex så är det morgon...... jag säger bara inte i min värld, men men det är väl nytt liv nu sängdax ett och upp fem sex mm härligt... not. Har dock köpt rullgardinen tupplur på Ikea så det nu är MÖRKT i rummet på morgonen. Det gav faktiskt effekt killen sov till åtta idag. Med undantag av ett mål mat vid fyra. Hoppas de håller i sig så är det bara lilla jag som måste lära mig att ta mig i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0