Elva under näsan

Dagen  började tidigt med att Liam vaknade vid halv tre, jag bäddade om honom och han somnade om. Sedan vaknade han med jämna mellanrum ända fram till strax innan fem då jag gav honom lite mat och märkte att lillen har blivit förkyld. Han snarkade och hade fullt med snor i näsan och hade lite små svårt att äta. Jag gick upp och bytte på honom samt droppade alla möjliga droppar under näsan och använde näsfian, som snorsugen så fint kallas, med resultatet att jag fick en väldigt ledsen kille!

Under större delen av dagen var jag ute och solade på gården med grannen. Liam fick sitta i vagnen mestadels med snoret rinnande som en elva under näsan. Lilla söta lilla stackare.

Ikväll har jag tagit mig min första jobbingrunda på ett år, gick bättre än jag trodde faktiskt. Nöjd även om det var liten runda jag tog.

När jag sedan kom hem och vi skulle göra natt för lilleman och återigen greja med näsan blev det väldigt ledsamt igen. Han grät och grät och inget tycktes hjälpa. Jag tog även febern och han hade lite förhöjd temp så han fick sig en liten alvedon och sen blev det amning. Ville inte görma med gröt så det fick bli bara det ikväll, jag får ta det inatt att det blir lite mera amning han har ändå mest vela bli buren idag så han kommer ändå säkert söka närheten kan jag tänka. Det är så hjärtskärande att höra honom skrika så och att inget heller hjälper gör att man blir så ledsen i själen.

Hoppas gogubben bättre sig till imorgon så vi kan åka på öppna förskolan.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fick lära mig något jag inte visste då jag var på lassa med lillan. Alvedon(el dyl) hjälper tydligen bara om febern är över 38 grader, annars stoppar man bara medicin i dom utan verkan. Tänkte bara skicka informationen vidare :)Fick dessutom teflonminne igår så vanten hamnar KANSKE i brevlådan idag. Ha de gott.

2010-04-13 @ 09:41:32
URL: http://jenny-vikstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0