Egenlagad mat

Idag har jag lagat egen mat till Liam... jag kan ju bara säga att det är ganska mycket jobb för en burk som kostar 10 spänn men har man bara kommit på hur man ska göra och gör "storkok" så är det ju helt klart värt.

Jag tycker det känns lite dumt att bara mata med burkmat även om jag gör det pga det är ju väldigt behändligt. Men jag vill ändå laga lite egen mat emellanåt dels för att då vet man vad som är i plus att Liam lär sig äta min mat också inte bara färdig mat med vad de nu har i som ofta är väldigt finmald och är nästan bara att dricka i sig, finns förvisso varianter på det också. Sen tycker jag att det är lite skoj, det känns ju som att man gör något bra och att det är lite billigare.

Denna lunch så serverade jag köttfärs, potatis, ärtor och majs. Jag kokade allt först, med köttfärsen för sig eftersom man bara ska ha två matskedar protein i en portion så är det enklare att portionera då. Sen la jag allt i en skål med lite av köttfärsspadet och en tesked osaltat smör, alltså riktigt smör eftersom de små behöver det fettet, och mixade allt så det blir lite mer puré av det. Det verkade då gå ner, jag har aldrig sett Liam ogilla något utan allt verkar gå ner :)

Tidigare i veckan gjorde jag kyckling, morot och ris. Det blev lite klumpar av riset, det är som svårt att mixa bra men tar jag bara lite på skeden så brukar de gå bra, han vänjer sig fort.

Jag börjar nästa tycka det är lite skoj, jag som hatar laga mat annars men det blir ju roligare och roligare när man märker att man fixar det :)

Nu GRILLA :D mums + fredagsmys hihi

Kommentarer
Postat av: Cattis

Duktig du! :D

2010-04-16 @ 16:37:21
URL: http://caxxis.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra lillkillen äter och växer :) Fusk att grilla utan oss tycker jag!!! :P

2010-04-16 @ 18:23:09
Postat av: Cattis

Sv: hahaha... Visst äre hemskt! Förlåt för att vi lurade in dig i det där ;)

2010-04-18 @ 11:12:26
URL: http://caxxis.blogg.se/
Postat av: Cattis

Du, nu har jag skaffat skype. Har addat dig :)

2010-04-18 @ 19:47:20
URL: http://caxxis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0