7 månader

Idag blir killen 7 månader. Tänk vad fort det går. Jag skulle egentligen varit tillbaka på jobbet om två veckor... sicken tur jag ändrade det till augusti, det har ju precis blivit finväder och jag har inte slutat amma än så det känns inte alls läge att jobba nu.

Jag har fortfarande tre amningstillfällen kvar. Natt/morgon, eftermiddags mellanmål och till kvällsmålet tillsammans med gröten. Jag känner nu att det är jobbigare och jobbigare att amma. Killen är tung och livlig och det är inte längre samma mysstund som tidigare. Det är svårt att hitta bra ställning också och nu är det enklare att ta med en matburk och ge den när man är borta än hitta amningsplats eftersom inte alla är bekväm när man ammar... tycker dock inte att det borde vara jag som ska smyga iväg för att amma utan att de som inte gillar det borde gå iväg... det är väl jag som ska få sitta skönt och inte på nån kass liten stol nånstans utan lyse... suck. Nä nog om de, nästa mål som ska ersättas med vanligmat är mellanmålet, sen kvällsmålet tror jag och sist natt. Men det är en lite längre väg att gå för det ska få ta lite tid jag vill inte sluta med dem tätt inpå varann utan kanske en i veckan eller nåt. Vill ju inte att de ska sprängas liksom hehe. Sen kvälls och nattmålet fungerar fortfarande så bra att det kanske tillochmed får vara med lite längre.

Liam är så duktig på att sitta själv nu. Visst han tippar ibland men nu är det långt mellan gångerna. Han verkar mer och mer märka att man går ut ur rummet och för såfort jag går iväg på toan eller köket så börjar han grina. Märker mer och mer att han vill underhållas vilket gör att man hinner mindre och mindre. Tur man har datorn så man kan ha den brevid sig så man kan pyssla med något annat emellanåt, nackdelen är att man kan fastna LITE för länge ibland...

På dagarna brukar jag försöka vara lite duktigare att lägga Liam på golvet så att han har möjlighet att börjar åla lite. Hoppas faktiskt att han kan göra det snart så han tar sig någonstans och inte bara arg att inte får tag på det han vill ha tag på. Nog för att då måste man passa honom mer för allt möjligt men det är ju iallafall lite nya utmaningar :)

Nä nu måste jag i säng killen vaknar ju halv sju sju för dagen numera. :S

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan ringa o väcka dig klockan 5 annars om du vill, hehehe ;)

2010-04-18 @ 23:08:15
Postat av: Cattis

Oj oj, är han redan 7 månader!? Vad tiden går snabbt! Tur att det bara är på barnen det syns ;)

2010-04-19 @ 09:31:32
URL: http://caxxis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0