V 36

Nu börjar tiden gå sakta. Kanske det är för att det inte är så länge tills jag slutar jobba (1 och 1/2 vecka) det är undefär som innan semestern. Tiden står stilla. När jag kom tillbaka tänkte jag oj 5 veckor det är ju ingenting det kommer ju att gå fort men som sagt, nu har tiden stannat.

Igår var jag hos barnmorskan igen. Hon sa att min mage växte enligt instruktionsboken, vilket jag tyckte var hyfsat rolig kommentar. Mitt järnvärde har traskat upp ännumera och ligger nu på 128 och nu gjorde det tydligen ingenting om jag glömde ta någon järntablett nu och då, super för jag har nämligen börjat bli lite glömsk :). Blodtrycket var lågt igen, kommer dock aldrig ihåg riktigt vad det låg på men någonstanns runt 120/70. Bebbens hjärtljud låg där på 144 och har iallafall huvudet neråt men den har inte fixerat sig än. Men som jag skrivit tidigare verkar den åkt ner lite iallafall för den trycker nåt grymt på kissblåsan. Inatt var jag upp säkert 4 gånger och då var 3 av dem innan klockan 2. Känns lite trist när man lägger sig 23 vaknar 00 och därefter varje timma. Det blir inte riktigt någon good night sleep.

Jag fick också ett papper av barnmorskan där jag ska fylla i min förlossningsplan... den kommer ta ett tag att fylla i!!! Har ingen aning vad jag ska skriva men är ganska säker på min smärtlindring, kommer nog att skriva att de ska ha ryggmärgsbedövningen beredd och lustgasen laddad. Sen har jag fått lite tips att man ska skriva att man inte vill ha så mycket folk på rummet och att man vill ha lavemang t.ex. Borde inte vara så svårt att komma på något sånt att skriva men tror att jag ändå kommer göra en liten undersökning och kolla vad andra har skrivit i sina. Bra att få mera tips så man inte glömmer något viktigt. 

Nu verkar sammandragningarna ökat något också. Känner på jobbet att det kan bli jobbigt ibland när det hela tiden drar ihop sig, men det gör inte ont, bara obehagligt. Sen har mina fingrar börjat svälla något. Inte jättemycket man kan nästintill inte se det men jag känner det, detta gäller även fötterna på slutet av dagen då skorna känns lite trängre än på morgonen.

Annars mår jag bra. Det känns inte som något problem att jobba en vecka till... fysiskt... psykiskt är jag inställd på något helt annat haha. När jag väl är ledig har jag redan en hel lista på vad jag ska göra. Allt från att tvätta bebbekläderna till att ställa iordning inför att den ska komma, packa bb-väskan, köpa det jag inte köpt än, hämta allt jag inte hämtat och baka. Så min tid kommer nog att vara ganska fullbokad.

Dax för Sparkys promenad. Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0