Sista arbetsdagen gjord :D

Ja då börjar det bli lite verklighet. Nu har jag jobbat min sista dag på jobbet på ett par månader och idag ska vi börja hämta hem spjälsäng och skötbord så jag kan göra iordning allt.

Första veckan på min ledighet är redan planerad. Barnmorskan imorgon och sen är det stan som gäller, måste köpa lite grejor jag glömt som tex amningsbh. Senare i veckan blir det att göra iordning inför bebisen, tvätta, lägga saker på plats, packa BB väskan, åka till mammas grav eftersom hon egentligen skulle ha fyllt år på onsdag mm mm.

Det är konstig känsla jag har, nästan så man är lite yr i bollen, det är ju som att det snart är dax men jag har ändå inte fattat det än. Jag har haft ont i mitt huvud nu i tre dagar och har misstanke om att det kan bero på att jag är lite stressad inombords, nu när jag slutat jobba så blir det som att allt är mera påtagligt. Nu drar det igång på riktigt. Nu ska alla bebbegrejorna fram.

En annan grej som är ny är att jag har börjat vara på så dålig humör. Jag har värre humörsvängningar än när man hade mens. Detta har jag inte haft tidigare i graviditeten men jag misstänker att det kan ha att göra med, som jag jag läst på någon gravidsajt, att nu börjar kroppen på att förbereda sig på att inte vara gravid längre så hormonerna får lite rubbningar. Jag kan bli på jättedåligt humör och märker hur jag försöker hitta en förklaring och en skyldig, änfast det inte finns någon. Som igår när jag och Nicke var ute och åkte bil så kände jag att jag blev arg för att han körde i ett gupp, för att han körde för fort i rondellerna, hade för hög musik (fast jag insåg att han knappt hade så högt att det hördes), jag har oftast lyckas hejda mig och insett att det är jag som tappat fattningen men jag kan säga att igår var det inte så roligt att vara i samma bil som mig. Jag har dock försökt förklara för Nicke att han egentligen inte gör något fel utan att det är jag som är helt ur balans.

Ja igår var vi som sagt och åkte bil. Riktigt skoj faktiskt. Snacka om att det var mycke bilar ute!!! Värsta karavanerna med bilar som letade race på olika ställen. Det var ju Umeå open, vilket jag trodde var någon slags festival men tydligen är det också ett olagligt street race. En cup av nåt slag där det är en massa race och sen semi final och final. Vi gav dock upp närmare tolv för att vi var så trötta att vi inte orkade hänga med längre... och bebben låg och tryckte på blåsan så varje gupp faktiskt blev riktigt outhärdliga.

Nä dax att vakna till liv och börja göra allt som ska göras det är ju bara 20 dagar kvar :D

Kommentarer
Postat av: Tytti

jag har ganska länge kvar på jobbet. tyvärr :-( men det är bara o bita ihop. Sen vet man ju aldrig, kanske går jag hem tidigare än planerat. Hade varit sååå skönt! Det känns mer o mer spännaden, verkligheten har lixom hunnit ikapp.. har börjat drömma om tiden då barnet kommit till världen.. olika situationer man kan hamna i o så.. själv då?

2009-09-14 @ 12:45:46
URL: http://typpel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0