En månad kvar, 30 Dagar!

Ja jag måste ju bara skriva några rader bara för att det är prick en månad kvar nu till beräknat datum :D. Kännas ganska stort. På något sett känns det som att nu börjar nedräkningen på riktigt. Men det som är trist är just att man stirrar sig så blind på detta datum, skulle man gå över kommer nog varje dag kännas som EVIGHETER. Hoppas jag slipper det.

Var på föräldrakursen idag. Nicke stannade kvar på jobbet eftersom jag var så förkyld så han ville inte att alla gravida (och alla beskyddande sambos/äkta makar) skulle kolla snett på honom när han satt där och nös och kracksade. Jag tror faktiskt också han var lite lättad att slippa gå dit... det blir så verkligt där. Själv tycker jag det känns väldigt bra att gå dit. Man får prata med andra i samma situation. Alla sitter där i spänd förväntan och alla är förstföderskor, eller nu ljuger jag idag var det faktiskt en som skulle ha nummer två där som ville kolla om det kommit något nytt på smärtstillande fronten. Men det var intressant att höra på henne också, hon berättade lite vad hon hade använt och så.

På jobbet har vi inlett en tävling också. Den går ut på att man ska gå en massa steg, äta massa frukt och grönt, inte använda tobak och gå ner i vikt. Jag måste säga att jag kanske inte är den som kommer dra in mest poäng... Man ska gå 10000 steg per dag för att få poäng... jag har gått 1500... verkar inte lovande. Vikten går ju heller inte neråt precis så där är det också ganska kört men jag kan iallafall äta en massa frukt :) och någon tobak använder jag inte heller. Sen skulle jag få min bebis i September så tror jag att jag kan vinna viktminskningen denna månad :D så det kan ju vara värt ett försök. Jag kan ju iallafall försöka få ihop 10000 steg någon dag. De kommer nämnligen att ändå räkna med hela avdelningen änfast man inte vill vara med så man kan ju inte annat än inbringa poäng änfast de är få. Så nu är det dax för mig att ta en promenad med Sparky, som ligger här bakom och gnäller, och försöka ta mig en längre prommis. Önska mig lycka till!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0