Gossen växer

Igår var jag på BVC och vägde och mätte lille Liam. Han väger nu 3600 gram och är 54cm lång. Han har alltså gått upp 500g på en vecka, inte konstigt att jag tycker att han äter hela tiden och jag inte får sova.

Nu har jag bokat tid för fotografering ska ta hand och fot bild blandannat och en bild till tidningen. Det ska bli skoj, man har ju suttit och försökt ta egna bilder hela tiden men det är ju bara att inse att någon skicklig fotograf kommer man nog aldig bli.

Nu har vi ju bestämmt namn... Liam verkar det bli. Anledning varför jag säger verkar är för att det är så svårt att ta sista bestämmande steget. Tänk om man hittar något annat namn som passar helt perfekt. Jag och Nicke har haft lite olika förslag på vad gossen ska heta och inte kanske varit helt överrens men Liam var nästan det enda som båda verkade passa bäst. Liam Lindbäck, det låter ju bra. Sen just det här att man ska titta på gossen se att åh det här är ju en Liam eller Isak eller Milo kan jag inte säga att jag känt men måste man känna det? Sen att veta att han ska leva med namnet hela livet gör också att man får beslutsångest. Att man sedan hör alla kommentarer om namnet är ju nästa svåra steg. Man ska inte vara lätt påverkad! Tusan vad mycket enklare det varit om man bestämmt namnet redan innan barnet föddes och verkligen kännt det här är en... vad man nu kommit på för namn. Nä men jag tror namnet kommer att växa sig fast när man vant sig vid att kalla honom det.

Imorgon ska jag göra ett stadsbesölk. Längtar efter att få handla lite kläder och hoppas på att jag kan hitta något!! Det går inte längre att gå runt i gravidkläder.

Kommentarer
Postat av: Linda

Liam är ett jättefint namn, passar nog den lilla gosse som handen i handsken ska ni se!!

Längtar tills vi ses!! PUSS KRAM

2009-10-15 @ 20:18:49
Postat av: Jenny

Kände precis samma som dig. Ska man bestämma vad en människa ska heta för resten av deras liv. Men Liam passar honom. Och tro mig, det tar ett tag att vänja sig vid att kalla lillen vid ett namn. :)

2009-10-16 @ 17:01:17
Postat av: Tytti

Jo det närmar sig med stormsteg. varje dag bara springer iväg.. hur går det med hus för er? lagt det på hyllan? Vi trivs då jätte bra i vårat bygge...! Känns bra o vara lagom färdig inför bebisens ankomst...

2009-10-21 @ 10:42:26
URL: http://typpel.blogg.se/
Postat av: Tytti

Den verkar trivas riktigt bra i magen, tyvärr..

Hur går det för er? Länge sen du uppdaterade här! Fullt upp eller har du gett upp bloggandet?

2009-11-05 @ 20:52:51
URL: http://typpel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0