Snart har 2 månader gått

Tänk vad tiden går fort. Jag tycker det var nyss jag skrev att vattnet har gått och nu har det redan snart gått två månader. Snart är det jul. Åh vad skoj och mysigt det ska bli med jul nu när man har barn. Nog för att han inte kommer att fatta att det är ju denna gång men sen. Nu när man blivit äldre har ju själva stämnngen inte varit lika dan som när man var liten men snart kommer man kanske kunna få tillbaka den genom att se sina barn njuta av julen. När man börjar baka pepparkakor och lussebullar med barnen och får se deras skimmer i blicken när de får sina efterlängtade julklappar. Ja det ska bli skoj.

I helgen upptäckte jag att det var dax att städa bort alla kläder i strl 50. Allt har ju hela tiden varit för stort så jag blev så förvånad när det helt plötsligt nätt och jämt gick att få på honom en body i strl 50. Så nu när jag börjat uppmärksamma detta så inser jag att kläderna i 56 är alldelens precisa och snart också är för små... testade en tröja i 62 idag och han kunde ha den utan att drunkna i den. Fy tusan vad fort de går.

En fördel med att lillen blir större är att han utvecklas och är med mer och mer. Han är mer vaken, framförallt på kvällen och tittar och studerar saker och ting. Det är så mysigt när han ler och myser med en. Nu kommer det bara mer och mer saker som man blir så glad av att se, Nacken börjar bli mer och mer stabil och vem vet snart säger han mamma... hehe kanske inte imorgon men till sommaren kanske och det är faktiskt snart. Liksom nästa jul haha.

Sömnen går mycke bättre nu. Han vaknar lika ofta men nu när det mera fasta tider så jag har börjat vänja mig och accepterat att jag inte får någon sömn. Efter han somnat där vid 24-1 så sover han till runt 4 sen till 6-7 och sen runt 9 etc. På något sätt sover man bättre när det är lite i rutin, som att man sover mera effektivt. Nog för att det är svårt att somna på kvällen men hade det fungerat bra så hade jag nog varit ännu piggare.

Idag har jag rensat garderoben inför torsdagen då jag ska på D&D och shoppa med en Personal Shopper :) Känns nästan lite lyxigt men eftersom det är gratis om man handlar för mera än 500kr så tycker jag att det är lätt värt. Jag måste ju ha ny garderob nu när gravidkläderna inte längre passar och så hade jag tänkt unna mig det efter ett händelsrikt år med mammas bortgång, en graviditet och förlossning. Så kort och gått jag tycker jag är värd det :D Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Linda

Absolut är du värd det, för att DU är DU!! ;)

Puss å kram! Love you!!

2009-11-10 @ 22:28:52
Postat av: Emma

Klart du är värd det!! berätta sen hur det var att gå med personal shopper!! :) Vi måste ses snart igen! Kram!

2009-11-10 @ 22:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0