Magen växer

Ja ständigt denna mage hehe.

Nya magbilden
Hmm lite större va??
Hmm nu börjar det nog bli lite mage...... eller är det alla hamburgare och mjukglassar som gör sig påmind??? hehe

Det börjar närma sig ultraljudet igen det känner jag, Ständigt denna oro... Försöker lugna mig med de mystiska rörelserna i magen men tydligen kan denna oro ändå krypa sig på. Längtar till jag har min lilla bild som jag förhoppningsvis får denna gång och kan gå och titta på varje dag för att påminna mig själv om vad som är där inne.

Det är som min syster och jag pratade om, först går man och väntar på v12 och tänker "bara v12 är gjord kan jag vara lite lugnare" sen när man är där säger man "bara man får lyssna på hjärtljudet" sen "bara jag sett ultraljudet" och sen är det "bara det går över v23 för då överlever ju många barn" sen "ja men v30 då känns det ju lugnt för då känns det ju som chanserna att klara sig är ganska höga" sen fortsätter det så... och när barnet är här så kommer "oj tänk om barnet får något i halsen" och bla bla bla... och som Nicke säger "om det är en tjej så ska vi låsa in henne tills hon är 18 så hon inte får träffa en massa killar" haha. Så nä jag kommer nog inte bli fri denna oro, men förhoppningsvis kan jag lära mig tygla den.

Idag var jag på apoteket och köpte stödstrumpor (måste ha i nödfall änfast jag inte har problem nu), järntabletter och vitaminer för 450spänn huvva!!! Att de ska vara så dyrt!!! Iallafall vitaminerna som gick på 200:- för en packe, hutlöst och allt kan man få i sig genom frukt och dyligt men ändå är jag så lurad att jag inte kan undvika att köpa dem. Hehe ja vad säger man det här är väl bara början, gu vad jag kommer shoppa mycket onödigt när jag väl börjar handla till barnet. Alla aparater och sådant som finns för att övervaka och omöjliggöra barnet från att göra sig illa etc. Nä det får jag då verkligen se till att jag inte hamnar där... har en viss känsla av att Nicke också kommer hinna stoppa mig innan :)

Kul att så många har hört av sig!!! Det är alltid kul att se att det är någon som läser bloggen... nu måste jag ju bara se till att jag kommer kunna fortsätta skriva i den. :D

Kommentarer
Postat av: Nina

Näää, den där jäkla oron hänger med en för alltid! Men det är det ju värt :-) Hoppas allt gick bra på UL! Du får scanna in en bild sen så man får se lilla räkan!



Kram //Nina

2009-05-08 @ 11:45:46
Postat av: Nina

Förresten, visst är det helt sjukt att man, när man är gravid, för en gångs skull är vansinnigt nöjd med att "ha en mage"!

2009-05-08 @ 11:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0