Barnmorskebesök

Idag var det barnmorskan som gällde igen. Gått upp ännu mera i vikt har jag gjort... inte långt kvar till 10kg :(. Jag hade lågt blodtryck, vilket inte var ovanligt i detta stadie i graviditeten, blodsockret var bra men inte blodvärdet. Jag hade HB på 107, vilket ledde till att jag förutom mina två järntabletter måste komplettera med blutsaft :( och c-vitamin. Har känt mig piggare än vanligt (i jämförelse med tidigare i graviditeten) ända fram till igår då jag stupade ner i soffan för att sova direkt efter maten. Idag har jag också varit ruskigt trött, hållit på att somna mitt under arbetet... blev räddad av fikarasten.

Bebben verkar må bra hade hjärtljud där mellan 140-150 fast låg mest där vid 146-148. Sen mätte barnmorskan magen och fick det till 23 cm tror jag det var... hon sa att enligt det diagrammet så är jag längre gången än vad UL säger men men det återstår ju att se. Inte länge kvar till nästa Ultraljud nu, 17/6, det är ju bara 3 v får se vad de säger då.

Det som är svårt just nu är ju att bestämma sig för från vilken dag man ska börja ta ut föräldraledigten, dags att snart börja söka om det. Jag tänkte ju ta det från beräknat och sen ta semester två veckor innan men nu känns det som att det är så osäkert datum att jag varken vet ut eller in. Jag vill ju inte ta förtidig ledighet så jag måste ta ut massa föräldradagar änfast barnet inte hunnit födas än men jag vill heller inte precis ha börjat ta ut semestern och sen föda. Önskar ju att man fick vila upp sig och samla sig lite innan. Sen vet man ju aldrig hur man mår där i slutet heller fast det går nog alltid att flytta ledigheten lite när det närmar sig om man inte mår så bra. Ja, hur gör man... och så ska man ju bestämma hur länge också... nog för att det är ju på ett ungefär men ändå. Som det ser ut nu så kommer jag nog inte få vara hemma längre än 9 månader om jag ens får det... Nicke vill också vara hemma, så det blir att börja fila på argumenten inför den diskutionen.

Imorgon är det husvisning som sagt. Vi ska titta på ett hus på Tomtebo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0