Uppfyller mina plusvärdsuppgifter

Eftersom man är en sån person som säger ja till så gott som allt så blir det ju ibland så att man tar på sig uppgifter som man egentligen inte vet något om.

Det var någongång tidigare i vår som en grannkvinna knackade på och undrade om jag ville ställa upp med att bli suppleant i styrelsen för området. Jag tänkte ja suppleant borde ju gå bra då är man ju inte någon ordinarie iallafall men man kan ställa upp när det behövs. Vad jag inte riktigt fattade var att man även blev plusvärd för området. Plusvärd är den som informerar övriga boende om vad som händer, har nyckel till gemensamma lokaler, fixar så vårstädningen blir gjord, ordnar plusmöten och fixar fika mm mm. Varför det heter ju plus före värd och möte är eftersom husen på området står så att de bildar ett plus tillsammans och det är tre plus i vår förening. De kallas nedre röda plusset, grå plusset och övre röda plusset. Jag är då plusvärd för övre röda. En annan grej jag inte riktigt var medveten om var att alla i styrelsen, även suppleanterna, alltid är med på mötena.

Så nu när man redan tackat ja till uppgiften så måste man ju också fullfölja det som följer med den. Det har jag blandannat gjort idag. Skrivit brev till alla boende och delat ut dem. En fördel med detta är att man faktiskt lär känna folket på området vilket jag annars nog inte skulle gjort eftersom man är som en liten inomhuslus när man bor i lägenhet. Nog för att det blir ett x-antal promenader med hunden varje dag men det är oftast när alla andra är inne. Nackdelen är just att jag inte riktigt vet vad jag ska göra, men jag har en liten känsla av att jag kommer att lära mig det.

Detta är inte första gången jag sagt ja till uppdrag utan att veta vad jag gett mig in på, skyddsombudsrollen och ordförande i Aktivitetsklubben på jobbet är två andra. Som tur var har jag inte behövt ångra mina beslut än, jag ser allt som en erfarenhet i livet, men man vet ju aldrig fortsätter jag i den här takten med att ta på mig en massa roller så kommer jag nog snart trassla ihop mig om jag inte tänker mig för.

Imorgon är det barnmorske besök igen. Det är ganska så trevligt att gå på dem, man får ju höra det lilla hjärtan men även fråga alla frågor som dyker på under graviditeten. Jag har ju ännu inte frågat hur det är det här med jogging under graviditeten. Jag blir ju så sugen nu när det är så fint väder. Smyg joggade lite idag men bara så länge som det kändes bra, såfort magen kändes lite tung eller att jag tyckte det var jobbigt så stannade jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0