Tredje UL gjord.

Ja idag var det ultraljud som gällde och allt gick bra, på tio minuter var det klart.
Sköterskan mätte lite och sa att den vägde mellan 650-700g vilket var "som en normal svensson" som hon uttryckte det.

Det dumma är att de inte håller reda på varför man är där mer än att de vet att de ska kolla vikten, sen frågar de mig som själv knappt vet. Det var ju dom som ringde mig och sa att jag skulle komma. Men jag sa som jag trodde det var pga att jag blivit flyttad så mycket som tre veckor och de ville kolla att den växte som den skulle genom att kolla vikten vilket de kan göra från v24.

Bebisen var svårare att se den här gången, tydligen blir det så när de blir större. Därimot så kände jag sparkarna man såg att den gjorde på skärmen. När det var dax att mäta lårbenet fick vi blunda så att vi inte såg könet av misstag hehe. Man var lite sugan på att tjuvkika men jag höll mig. Nicke var ändå lite nyfiken efteråt och frågade om hon hade sett vad det var för kön men det hade hon inte.... sa hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0