Ny vecka, nu i v.23

Ja då var den fina helgen och värmen över :( känns alltid som att veckan är så lång när man börjar på måndagen. Men den brukar iregel gå fortare än man tror och snart är tillochmed midsommaren och värmen här på riktigt och inte bara som något gästspel.

I lördags var jag på Nordic rock. Det var inte meningen att vi skulle dit men efter många om och men blev det tillslut så ändå. Jag har varit så less på att sitta inne och tyckte det skulle vara lite skoj att få fara på någon festlighet och vad kunde inte vara bättre än att fara på Nordic rock med 7000 andra personer :). Vi började med att fara och äta på Garaget så vi var inte där förrän halv tio cirkus men det gick bra ändå... då kom man ju dit när alla var som gladast :).
Under Whitesnake-konserten så var det en gubbe som stötte på mig också... började med att han tog mig på magen och undrade om jag hade en bulle i ugnen och sedan blev jag knappt av med honom. Frågade en massa om barnet, om vilka hårdrocksband jag gillade och sedan började han ta mig på armen och undrade om jag tatuerat pappans namn där, undlig gubbe. Vem tusan stöter på en gravid kvinna?????? Tydligen han.

I söndags var det morsdag. Hade tänkt åka till mammas grav men eftersom vi tänkte åka ner nästa helg och greja så kändes det onödigt, eller onödig känns ju som helt fel ord men pga bensinpriset så blir det att vänta tills dess. Plus att stenhuggeriet har hämtat gravstenen för att inrista mammas namn under pappas. Så när den kommer tillbaka blir det att börja planera blommor och göra lite fint. Det känns ganska konstigt att måsta ta hand om sådant (nog för att det mesta fortfarande känns konstigt). Det var ju alltid mamma som skötte både pappas och mormors grav men nu är ansvaret på oss barn. Vet inte riktigt vad det är man ska göra men det lär man väl sig med tiden som allt annat.

En annan, ganska märklig sak, hände i helgen... det läckte mjölk... det var en liten skräckblandad upplevelse faktiskt. Jag tyckte det var lite läskigt änfast jag läst att det kan vara normalt vid den här tiden i graviditeten.

Hoppas ni alla haft det bra, fått njuta och fått lite sommarkänslor i helgen!

Kommentarer
Postat av: Linda

vad roligt att du har börjat känna sparkar :)

Det är sååå mysigt :)

KRAM

2009-06-02 @ 07:24:49
Postat av: Emma

Men vilken äcklig gubbe... uscha!!

2009-06-02 @ 20:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0