Midsommar

Nu är redan midsommaren gjord, tusan det gick fort. Vi firade midsommar i stugan men vänner och bekanta till oss och Nickes föräldrar. Det var en helmysig dag som började med lite traditonellt midsommarfirande vid stången, sen lite tipsrunda och picknick. På kvällen var det sånger och god mat som gällde. Fick mysa lite med Johan och Lindas lilla Wilmer och känna på hur det är att få spya över hela sig men det var det värt!!! Tack Linda för att jag fick mysa med lillen din.

Senare på kvällen så började alla mina nyktra vänner droppa av och jag blev ensam kvar bland allt festande. Killarna badade badtunna hela kvällen, snacka om sugen jag var på att få ta ett dopp i det varma badet när det var så kallt ute, men jag vågade inte. Har hört att man inte ska göra det som gravid pga bakterierna och vågade inte ta risken. Så det blev en tidig midsommar för lilla Erika och bebben, blev så trött och kände att jag gjort mitt för kvällen så jag drog mig till kojs vid halv ett.

Att ligga i den hårda bäddsoffan i helgen gjorde mig inte så gott. jag har sovit mycket dåligt i helgen pga värk i höft och ben. Legat och vridit och vänt mig men inget har hjälpt, fick kliva upp och röra på mig för att kunna lägga mig och sova vidrare. Sen har jag också fått världens magknip på lördagen. Tror det har att göra med att jag glömde mina järntabletter och tog dem på morgonen istället för kvällen samtidigt som jag åt en massa jordgubbar. Jag kunde knappt röra mig på flera timmar, fick knipattacker var och varannan minut nästan så att jag började tro att det var värkar om det inte var för att de låg så långt upp i magen. Eftersom jag inte kunde ligga skönt heller så fick jag varva lite med promenader och vara liggandes tills det äntligen lättade. Oj så skönt det var, vilken befrielse hehe.

Nu ska jag ta och gå ut i solen med Sparky, äntligen får man se lite av den och känna dess värme. Hoppas sommaren kommer nu. Jag är så frysen hela tiden och behöver lite värme!!! Kommer säkert få dubbelt upp av den varan senare i sommar men det gör mig inget, jag vill njuta av sommarvärmen!!!

Kommentarer
Postat av: Tytti

Men då är du ju oxå lite längre fram i graviditeten.. så jag kommer nog hinna ikapp dig!! Fredde smsade med henne i veckan, o hon var tydligen vig som en kossa.. ha ha. Mer vet jag inte. Hon borde oxå ha en blogg! Hur fick du förresten veta att du skulle ta järntabletter, något du kände själv eller tog de prover?

2009-06-21 @ 20:37:56
URL: http://typpel.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter bra att midsommar har varit bra för er!

Här har det varit väldigt lugnt med!

PUSS Å KRAM

2009-06-22 @ 13:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0