Längesen sist.

Oj nu drog det iväg lite sen senaste inlägget. Det är väl såhär det blir när det är sommar, det finns så mycket annat man vill göra än att sitta vid datorn.

Vad har då hänt sedan sist. Jo, jag har varit hos barnmorskan. Den dagen började ju bra. Jag fick sova lite längre eftersom jag inte skulle vara där förrän 8.30 och behövde alltså inte åka med Nicke när han for utan jag tog bussen till vårdcentralen istället. Så jag gick i lugn och ro till bussen, åkte till Böleängs VC, gick av bussen och när jag nästan var framme kom jag på. Tusan de har ju flyttat till Tegs VC under sommaren, så med ilfart började jag små springa till Teg, ringde Nicke och bad han åka från jobbet och köra mig till Teg eftersom det bara var 5min till jag skulle vara där. Allt gick ändå bra. Nicke var snabb och jag hade hunnit gå en bit så lite över halv var jag där.
Sen var det ju bara det, vars skulle man sen. Jag gick och frågade i receptionen som sedan skickade mig till ett annat väntrum. Där frågade jag var man skulle göra urinprovet någonstanns, vilket en kvinna visade mig och sedan dirigerade mig tillbaka till det första väntrummet och för att vänta. Så jag gick och sökte vars jag skulle någonstanns men hittade inte så jag struntade i provet och gick till första väntrummet igen. När jag väl satt där så såg jag att man skulle anmäla alla besök i receptionen vilket jag inte hade gjort så det var bara att ta kölapp och vänta på min tur igen, väl när det var min tur så anmälde jag mig och kvinnan bakomdisken visade än en gång till första väntrummet utan att skriva in min närvaro, typiskt alltså var jag rätt från början det var bara att det tog tio minuter igen innan jag listade ut det haha. Men som tur var så var min barnmorka också sen och kom precis ut och ropade på mig när jag kommit på rätt plats. Suck, varför alltid denna sommarkaos. Viss förvirring kan ju ligga i mitt snurriga huvud efter att ha stressat också, vilket inte gjorde det bättre.

Iallafall själva barmmorskebesöket gick bra. Järnvärdet hade gått upp och låg nu på 115 vilket är lite positivt. Blodtrycket hade också gått upp och var bra. Magen hade växt och hon sa att enligt måttbandet var jag längre gången än vad ul säger men jag har slutat lyssnat nu och ställt in mig på 3Okt... men hoppas på tidigare hehe. Hon sa också att det kan ju bero lite på vikten också att jag är lite större runt magen... men det lyssnar jag inte heller på haha. Om jogging sa hon att det går bra att jogga så länge det känns bra men hon trodde inte jag skulle vilja göra det så länge till. Ett tips var att ha gördel på sig, så det investerade jag sedan i... kan ju vara bra och ha senare i graviditeten ivilket fall som helst. Vikten... ja nu är jag grymt nära 10 kg sedan inskrivning... :( känns lite trist. Måste börja tygla mina sötbegär!!!! Barnet hade denna gång ett hjärtljud som låg på runt 150. Verkar som att det alltid är däromkring... undra som det kan betyda något... ???

Ihelgen har vi varit lite i stugan sen på lördagen var det dax för Katarinas möhippa. Jag var lite bitter att det var just på Wheels men vad gör man... det är ju viktigare att närvara på den så jag får se fram emot nästa år istället. Möhippan var, hm, ja lite såtrist när man är nykter skulle jag vilja säga.... jag blir lite mindre talför då skulle man kunna säga och förstår kanske inte skämten lika bra heller men vi fick ju äta en massa god frukt och godis iallafall och det viktigaste är ju inte att jag har kul utan det är ju Katarina som ska ha roligast!!! :)

Nu är det måndag igen :(, det känns sååå långt till semester!!! Tre arbetsveckor kvar... evigheter. Men men försöker tänka på att jag jobbar ju faktiskt bara 8 veckor sammanlagt med de före och efter semestern sen är det ju mammaledighet som gäller.... det är ju inte fyskam.

Ha det gött. KRAM PÅ ER!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj då, lite stressigt hehe

Ja men det är sånt som händer, man kan ju inte tänka på allt! =)

Låter ju bra att allt ser bra ut, men sen om inte datumet stämmer så ska du ju tänka på att bebisen kommer ju ut vilket fall som helst frågan är bara när? :P

Ha det så gott!! KRAMAR

2009-06-30 @ 18:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0