Skitmobil!!!

Nä vad sur jag blir!!! Har en tid haft lite småfel på min mobil. Den har hängt sig och sådär... småstörande men inget allvarligt. Sen igår, samt en gång tidigare, skulle jag ta kort när mobilen helt plötsligt inte kände av minneskortet vilket gjorde bla att jag inte kunde ta kort plus att alla mina bilder etc var borta. Skillnaden denna gången motför förra var att förra gången kunde jag få till det genom att ta ut kortet och stoppa in det igen men det funkade inte denna gång.

Så jag gick till The Phonehouse där jag köpt mobilen och sa att jag ville lämna in den eftersom den strulade så. Killen i kassan säger då hm låter som ett mjukvarufel det där kan du göra hemma. Du ska gå in på Lg´s hemsida och ladda ner ny mjukvara till mobilen via usb-kabeln. Jag tänkte var tusan är världen påväg, snart måste man göra allt själv, men höll med killen att då kan jag göra det på en kvart istället för att bli utan den i två-tre veckor (minst).

Väl hemma så gick jag in på Lg´s hemsida och gjorde enligt anvisningarna till jag kom till en rita där det stod "Ta ur kabeln och batteriet innan du sätter tillbaka dem igen, sätter på mobilen och tryck fortsätt". När jag gjort detta och startar mobilen står den "Vänta..." i mobilrutan. Vilket det också gjorde i morse. Jag har tagit ut batteriet igen och försökt få igång mobilen utan att lyckas så det var bara att traska tillbaka till butiken och lämna in den.

Denna gång fick jag faktiskt lämna in den för tydligen kunde jag inte fixa detta själv. Men killen i kassan säger "du kan ju lämna in den men vi har ingen lånetelefon"... jag säger "Nähä men vad ska jag göra ta hem mig icke fungerande telefon för att vänta på en lånetelefon, jag kan ju ändå inte använda den". Han höll med och tog telefonen och sa "Tyvärr kan vi ju inte ringa heller och säga när lånetelefonerna kommer in eftersom det är så många som vill ha en"... då säger jag " Nä det hade ju ändå inte hjälpt mig eftersom jag ändå inte har någon telefon att svara i..." ja vad säger man.

Vilket fall som helst så får jag nu snällt vänta in min mobil, hoppas jag får tillbaka den innan semestern är slut. Jag har iallafall fått låna en telefon nu av Nickes pappa så jag är nåbar men tyvärr jag har tydligen lyckats spara alla mina nummer på min telefon istället för på simkortet så jag kommer alltså förmodligen inte kunna kontakta någon annan... Numera memorerar man ju inte längre nummren som man gjorde när man var yngre. Men men får hoppas jag alltid har tillgång till dator och eniro när jag behöver ha tag i någon. Så nu vet ni att ni ett par veckor framöver gärna får skriva vem det är om ni smsar mig så jag slipper söka upp det innan jag svarar. Man får hoppas att nummren är kvar på mobilen när jag får tillbaka den... vilket jag betvivlar.

Kommentarer
Postat av: Tytti

har blivit av med mina nummer allt för många gånger.. de brukar lyckas radera de när man lämna in telefonen.. så hoppas inte på för mycket..!

2009-07-16 @ 07:38:15
URL: http://typpel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0