Krämpor

Nu har jag gått in i den sista tredjedelen av graviditeten och nu kan man läsa att det är den tuffa delen kvar i de flesta gravidtidningar och sidor på nätet. Än sålänge har det varit ganska så behagligt att vara gravid, om man bortser från att ligga på mage då vill säga, men det börjar smyga sig på. Senaste veckan har jag börja känna att det är lite tyngre att andras i vissa ställningar, men att ligga på rygg går fortfarande ganska bra änfast jag inte vill ligga så länge. Sen har jag börjat känna att det blir tungt att gå, framför allt i benen. Det känns ibland som när man är ute och springer och benen känns som bly, dessutom har jag också börja känna värk i dem framförallt längst upp vid ljumskarna.
En annan sak som jag börjar bli rätt van vid är sammandragningar, de är dock inte smärtsamma så det är ju lugnt men det kan vara lite obehagligt ibland.
Sammanfattat måste jag säga att det inte känns som att jag har så mycket att klaga över änsålänge... Jag får passa på att njuta av graviditeten nu när det ändå är mindre än 3 månader kvar... spännande.
Snart är det semester också. Bara en vecka kvar snart, det känns helt underbart, änfast det känns om att jag är ensam kvar som inte gått på semester än. Som tur var måste Nicke också upp på morgonarna. :)

Regniga hälsningar!!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jaa brasilien hade inte varit dumt nu :)



Jag stiger ju också upp och släpar mig iväg på dagarna. Men vi får se det som att vi kommer tillbaka senare än de andra och har vårt härliga kvar :)

2009-07-09 @ 21:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0