Ännu ett barnmorskebesök

Idag var det dax för barnmorskan igen. Det var inget nytt där gjorde allt som vanligt förutom att det blev stick i armen denna gång istället för fingret.
Järnvärdet var på 111Hb vilket är lite sämre än förra gången men de sa att det skulle bli bättre efter v.30 någongång för att då behövde bebben väl inget mera eller något sånt liknande som har med blodet att göra.
Vikt... hm ja jag väger mera... känns inte så bra att ställa sig på vågen nu förtiden. .Bebbe vikt plus att det är sommar. Blodtrycket var bra, eller inte först men tydligen var det för att jag inte kunde hålla truten medans barnmorskan mätte det så det steg åt höjden men sen blev det bättre.
Bebbens hjärtljud var på 148 vilket det verkar vara nästan varje gång jag är där.
Magen följde kurvan det stod 27 på måttbandet som de mäter med. Vet inte om det är i cm eller vad det är.
Sen hände det väl inte så mycket mera hos barnmorskan mer än att jag skulle ta mig därifrån... hatar att inte ha en egen bil att köra. Jag fick snällt gå tillbaka till stan och vänta in Nicke. Orkade verkligen inte gå hem eftersom jag hade gått så mycket idag så jag hade väldigt ont i mina fötter, samt att jag fick massa sammandragningar så jag bara ville sätta mig. Men jag hittade en fin liten parkbänk jag kunde sitta på och läsa min bok.

Annars måste jag säga att bebben rör sig mer och mer. Eller jag känner alla rörelser kraftigare iallafall. Ibland kan man känna huvudet, ryggen, en hand eller en fot som verkar sträcka ut sig så mycket att det nästan känns som den håller på att komma ut. Sen verkar den inte gilla när jag sitter stilla för i måndags när jag inte hade så mycket att göra på jobbet så jag nästan bara satt hela dagen och sedan kom hem och var allmänt slö levde den rövare där inne. Men idag när jag rört mig hela tiden nästan så är det så lugnt så lugnt. Känner bara någon fot då och då.

En dag kvar till semester. Ja sista dagen imorgon :) Oj då skönt det känns!!! Längtar tills man är helt fri på dagarna... fara och bada och sola... OM det inte vore för det att för det första: det måste komma bra väder, för det andra: jag har ingen baddräkt eller något annat att bada i... har blivit lite för rund för det mesta och för det tredje: är det just det. Att man inte har någon beachkropp. Men men jag får ju iallafall njuta av lilla bebben i magen så jag är glad ändå. Jag får nöja mig med att vara ledig i första taget! Och så på fredag blir det uteservering (om vädret tillåter) *jippi* äta massa god ute mat i solen :) Det är semester.

Hoppas ni har det skönt!! Kram kram.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jaaa... snart så är det dags! Men en annan måste ju jobba imorrn med :P Vill också på uteservering! :) Vill testa att äta på det dära All Star eller vad det hette :)

2009-07-16 @ 05:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0