Fullproppad helg... men det är väl allt så vid jul

Ja det har varit en helg fullt med fara och fläng.

Det är dock inte julen egentligen som bidragit till detta. Lördagen började med att vi sov till ca åtta nio... medans Liam sov till tio :) Har en riktigt morgontrött kille här :) precis som sina föräldrar hehe.

Sen kom brorsan och Axel, efter lunch så åkte vi för att titta lite på högtalare... råkade nämna att jag ville ha nya istället för storklumparna vi har vilket jag bittert kommer få ångra. 

Sen åkte vi till K-rauta och betstämmde allt som inte var bestämmt tidigare till badrummet, möblerna, dusch, toa. Nu är det bara belysning kvar... ja och småsaker.

Vid det här laget var Liam ganska så hungrig och vi hade tappat tutten på vägen så det blev att åka iväg hemmåt.

Efter mat var det dax för glöggkväll... Nickes arbetskompisar kom förbi för att testa glögg och vi skulle se lite julfilm. Tomten är far till alla barnen är ju ett måste :) Medans försökte jag derperat få Liam i säng men han ville inte som jag. Han var trött och grinig men kunde inte komma till ro förrän alla åkt och klockan nog var närmare ett. Kvällskille... precis som sina föräldrar :)

Söndagen var det upp i ottan. Axel sover tydligen inte riktigt lika länge som Liam hehe så vid halv sju vinglade jag upp från sängen. Inte av alkohol eftersom jag häll mig till lättglögg men av trötthet Liam sov snält vidare till tio.

Med Axels eviga energi blev det dags att åka till Leos lekland med honom. Så efter en sväng på Media markt så åkte vi dit.

Eftersom syrran är utomlands så fick vi åka dit en sväng och kolla läget innan vi fick främmande av två fikasugna busar :) Så jag slängde ihop en liten kladdkaka som fick bli min födelsdagstårta :) inte för att jag fyller år riktigt än men det torde inte bli så mycket mera firande än så.

Ja och det var min helg, idag var jag dyngtrött när jag vaknade och är fortfarande så de har inte blivit mycket gjort kan jag säga. Sen är det konstigt hur man kan känna sig julstressad änfast jag egentligen inte har något speciellt jag ska göra men skulle så gärna vilja baka eller laga nåt extra så man har något att ha med sig på julafton. Och så skulle jag vilja göra en riktig tårta till mig själv, sälja lite grejor på Tradera, göra julgodis mm. Vad man ställer till det för sig själv istället för att njuta över att det är julfint ute och inne och bara sitta och mysa med lillen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0