V. 34

Nu är man äntligen hemma igen. Efter att så gott som bott i en resväska hela sommaren så känns det otroligt skönt att få komma hem, sova i sin egen säng och ligga och slappa i sin egen soffa.

Jag har även börjat jobba igen och det känns kanske inte lika skönt men jag försöker tänka på att det bara är 4 veckor kvar innan jag kommer att gå hem och invänta bebben. Jag har varit lite orolig hur det skulle gå att komma tillbaka på jobbet efter att man har fått ta allt som det kommer och vilat när man velat vila men det har gått ganska bra, är inte så less på dagarna som jag trodde jag skulle vara. Kan hända att man fortfarande inte fattat att man kommit tillbaka till jobbet också... man lever fortfarande i någon form av chock. Det verkar inte heller som jag några andra problem när jag jobbar förutom att jag har börjat må dåligt efter att jag har ätit och änvärre blir det när jag sitter ner men som tur är så har vi väl inte riktigt kört igång på fullfart på jobbet än. Änfast det kanske borde behövas det.

Mitt största problem just nu är nog när jag ska sova. Det var ganska lång tid innan jag somnar eftersom jag inte hittar någon skön sovställning. Känns dock lite bättre nu när man sover i sin egen säng men det blir ändå så att framstupasidoläge är det enda som fungerar. Men ibland så får jag så ont i höften av att ha legat så en längre tid så jag måste ligga på rygg ett tag tills jag tycker det känns jobbigt att andas och måste vända mig tillbaka till sidan igen. Jag har läst att det kan bli värre och värre nu närmare förlossningen eftersom, enligt vad forskare tror, att man ska vänja sig lite med sömnbristen. 

Förlossningen börjar krypa närmare och närmare inpå och jag börjar känna mig lite närvös. Dels för hur ont och hemskt det kommer att vara men även lite närvös och pirrig på när det kommer att ske. Undrar hur den lille är och ser ut???... Det är ju så spännande :D. Tänk mindre än 7 v till beräknad förlossning. 

På torsdag börjar föräldrakursen. Det ska också blir skoj. Att få träffa andra som också går i väntans tider är ju alltid skoj! Nog för att det ibland är skönt att prata om annat än barn och graviditeter, bara koppla bort och låta tiden gå utan att man hela tiden bara väntar och väntar.

Nä nu är det nog sovdax, som sagt om det är sömnbrist jag kommer att få snart är det bäst att ta till vara på den lilla sömn jag får nu. Kram och god natt! 


Kommentarer
Postat av: Tytti

Tack! BF är 29 okt. Jag vet inte alls hur länge jag ska jobba. Är ju beräknad till torsdag v 44, så jag hade tänkt vara hemma den veckan iaf. Men sen vet man aldrig vad som händer, jag tar det lite som det kommer.. Har du sökt havandeskapspenning eller nå?

2009-08-18 @ 07:21:38
URL: http://typpel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0