Barnmorskebesök v.34

Idag var jag hos barnmorskan igen, har börjat vara där varannan vecka nu. Skulle vara där halv nio men fick vänta i en halvtimma pga folk som klämde sig före för att få P-piller, suck. Under tiden hann jag väga mig och göra allt de där innan som man ska göra men jag inte riktigt fattat jag borde göra t.ex kolla vikt och urinprov.

Vikten är lite stadigare nu... iallafall denna vecka. Som sagt det var ju inte så länge sen jag var där förra gången så det har ju inte hunnit hända några skyhöga varanser på vågen, vilket känns skönt änfast jag önskar att det stod helt stilla nu. Vill inte gå upp mera :(.
Blodtrycket var högt idag tydligen men jag vet inte riktigt hur mycket men jag tror det var för att jag pratade medans hon kollade det. Det har blivit skillnad pga det förr.
Blodvärdet håller äntligen på att åka uppåt. 120 denna gång så nu behöver jag bara ta en tablett om dagen :D härligt, det är ju inte asbilligt att köpa de där j--la tabletterna precis.
Magen verkar följa kurvan, barnmorskan sa att den var så fin och blev så glad. Sånt vill man höra mera av.
Bebben verkar ligga med huvudet neråt ännu, barnmorskan sa dock att det var svårt att riktigt avgöra hur den låg men trodde ryggen var på vänster sida (alltså en pojke denna gång) och kände inte var huvudet var. Den hade ett hjärtljud på ca 140, lägsta hittentills. Över 140 var det ju en tjej sas de, hehe. Kul det här, det verkar inte gå att få fram vad det är för kön jag verkar ändå måsta vänta på den ska komma ut, suck hehe.

Imorgon börjar föräldrakursen, får se om jag hinner gå hela den 24/9 är ju sista gången, då ska vi se förlossningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0