V20... eller v18

Ja imorgon har halva tiden gått... enligt barnmorskans beräkningar men inte om man tar efter ultraljudet.
Jag och min syster diskuterade det där idag... vad ska man säga att man är i för vecka nu då? Om jag går efter barnmorskan kommer jag troligtvis ändå gå över tiden och går jag efter ultraljudet blir det troligen mer exakt... fast jag själv tror att jag kan få innan det datumet också. Men det är ju iochförsig bäst att ställa in sig på att det blir sent för då blir man ju bara glad när det kommer tidigare, bebisen kommer ju förmodligen komma när han/hon tycker det är dax ändå oavsätt när man är beräknad. Men jag säger nog att jag är i v18  (snart v19) så ställer jag iallafall in mig på att det kommer ta längre tid. Ultraljudet brukar ju ofta vara rätt.

Idag har jag förresten köpt mina första mammabrallor. Tänkte köpa mammajeans men hittade inga som passade så det blir senare fråga. Jag har även lånat byxor av syrran. Tycker kan inte att jag riktigt behöver dem än men det är ju iallafall bekvämt, vilket man inte kan säga om mina vanliga jeans.

Jag hade tänkt att jag skulle köpa mitt första bebisplagg också när jag gjort ultraljud men istället för att köpa färdigt plagg tänkte jag sticka. Det blir ju spännande, det var ju ett tag sedan sist så att säga. Men börjar jag nu så har jag ju iallafall tid på mig :) Jag tänkte att jag skulle sticka en halsduk och sockar först för att sedan gå över till något lite mera avanserat som en liten overall som är perfekt på hösten när det är lite kyligare. Vi får se hur det går, ska börja lite idag.

Lägger ut en magbild igen.... händer det nåt? Jag ser inte själv :(.


Skriver både v.20 och v.18 nu för att ha lite mera koll senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0