Nu är ultraljudet gjort

Nu har vi äntligen fått sett bebisen. Vi hade tid för ultraljudet klockan 15 men vi fick gå in direkt när vi kom. Skönt tänkte jag, nu behöver jag inte bli mera nervös. Sen körde hon igång och det tog inte så lång tid innan man såg den lille krabaten :) Det var häftigt, men det är ändå svårt att fatta, jag fick lov att titta ner så att det verkligen var min mage hon siktade på hehe. Vi fick se det lilla hjärtat slå där inne, benen, händer, fötter och den lilla näsan. Den rörde på sig lite grann, sparkade och vred sig. Sen när hon skulle mäta huvudet så blev det lite svårare. Jag var först och främst tydligen inte tillräckligt kissnödig för att bebisen skulle åka upp och synas bra. Nu var den gömd långt ner istället så hon fick nästan inte tag på den. Det lilla hon kunde mäta iallafall tydde på att bebisen inte var så stor och är nog inte i vecka 20 som barnmorskan räknat ut, vilket jag hade mina aningar om, utan enligt hon som gjorde undersökningen så är jag 17+1 alltså i v 18.
Som sagt nog för att jag trodde att jag skulle tappa några dagar så trodde jag aldrig att jag skulle tappa så mycke som två veckor. Men men vi fick en ny tid iallafall pga att den var så liten och hon ville kunna mäta bättre vilket kan vara ganska kul ändå. Då får man ju titta ännu en gång :) Men jag fick ingen bild med mig hem för det skulle vi ta nästa gång. Det var lite tråkigt. Man får hoppas att det går fort nu till 8 maj som är nästa datum vi ska dit.

Kram kram, nu ska jag ta och vila lite eftersom sömnen inatt inte var så bra...


Kommentarer
Postat av: Emma

Kul! :) Så den blev inte till i Brazil då ;)

2009-04-21 @ 18:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0