Tredje besöket hos barnmorskan

Ja idag var det dax för mitt tredje besök hos barnmorskan. Jag fick tillbaka mina provsvar och allt såg bra ut. Det enda som inte var så bra var mitt järnvärde så nu blev jag ordinerad två järntabletter per dag. Sen när jag pratade med min syster och sa att jag inte gillade mina järntabletter men att jag fått det att gå bättre nu när jag tar dem med mjölk så informerade hon mig om att man tydligen inte får ta järntabletter med mjölk, Kalket motverkar järnet... kanske det är därför mitt värde inte ökat trots att jag varit duktig med att ta dem. Så hädanefter blir det järntabletter med apelsinjuice.

Bebisen verkar också må bra. Denna gång var hjärtslagen på 148 motför förra gången då det låt på 154. Barnmorskan sa att magen var liten och detta kunde antingen bero på att bebisen ligger långt ner eller att ultraljudet har rätt ängående min gångna tid. Mer om det torde vi få veta på nästa ultraljud.

Jag sa till barnmorskan att man hört många säga att man kan veta könet på hjärtslagen, om de är hög är det en tjej och lågt en kille. Men barnmorskan sa att man kunde göra det förr i tiden när man lyssnade med tratt men att det inte blir samma sak med dagens ljudmanik. Hon hade lyssnat och haft rätt på alla sina barn b.la.

Nu är det dax för sängen tror jag, har tagit två powernaps idag. En på lunchen och en efter jobbet.

Kommentarer
Postat av: Susanne W

Hallå där! Hade ingen aning om att du oxå väntade barn förrän jag såg det på facebook idag. :) Grattis! Min barnmorska tipsade mig om att ta järntabletten på kvällen för att minska biverkningarna och jag tycker att det har funkat. Hoppas att allt är bra! Kram! /Susanne

2009-05-04 @ 15:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0