Och så var man igång.

Efter en lektion på http://www.garnstudio.com så har jag kommit igång med stickningen.  Det var inte så svårt, hade ju kunskaperna någonstans där i ryggmärgen. Jag blev rakt klar med halsduken igår och jag började med ena socken idag. Jag ska ta bild och visa när jag är klar med dom. Det enda jag har lite problem är hur tusan gjorde man med trådarna? Klipper man dem bara eller vad? Sen vet jag inte hur man gör när man syr ihop delar av stickningen. Kanske jag måste börja gå på syjunta och få lite hjälp för det stod inte något om det i skolan hehe.

Idag har jag och Anna från jobbet varit och hälsat på Jenny, också från jobbet, som har fått en liten bebis som heter Teodor. Jättesöt var han. Det är svårt att fatta att man har en liten såndär i magen! Men oj så man längtar till att få hålla i den lille, änfast jag njuter av graviditeten också. Jag har ju mina delmål som jag längtar till. Nu längtar jag till tisdag, då jag ska till barnmorskan. Sen längtar jag till ultraljudet 8/5 och sen längtar jag till magen och sparkarna :). Hoppas dock att sparkarna kan komma igång innan den 8de. Jag känt någonting men vet inte om det är det eller om det är gaser eller något liknande hehe.

Nu är det ny vecka att ta sig igenom... dock bara 4 arbetsdagar sen ska vi till Skellefteå och sen blir det Husum på fredag till söndag. Nu är det dax att ta tag i mammas hus :( känns lite tungt faktiskt... nästan så man hoppats att man skulle komma undan det där på något vis. Ja så det blir blandad vecka med både roliga och tråkiga inslag.

Ha det gott! KRAM KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0