Maten... ett ständigt problem...

Äntligen har jag börjat känna mig en aning piggare på kvällarna så idag tog jag steget ut för att "stor"handla. Efter jobbet hämtade jag som vanligt min lille hund Sparky och tänkte därefter åka direkt till Maxi för att handla när jag plötsligt blev råhungrig. Hur gör man då? Åka hem för att äta först.... nä jag kommer svimma av innan maten är färdig, så det blev två cheese på MD. Skämmes kan man säga. Vars har min lust och ork till att laga mat tagit vägen?? Inte för att den varit stor tidigare heller men bättre än såhär har det ju varit.

Nicke sa till mig idag lite på skämt, "vi kommer få en stor bebis", när jag sa att jag tänkte äta något snabbt innan jag handlade. Fasiken då slog det mig, det är ju inte bara jag som drabbas om jag inte tänker på vad jag äter. Tänk om jag får värsta stora bebisen.... det ska ju ut också :O Nu blev jag nervös.

Hur tusan ska jag hitta igen mina idekällor till mat? Jag har tappat min fantasi på vad man ska äta. Inne på Maxi slängde jag i kroppkakor och blodpudding, något som jag annars inte äter, för att få något på matsedeln som jag kan laga. Det går snabbt, inget krångel och ger inte så mycket matos.

Nu när jag ändå snackar matvanor och vikt så tänkte jag slänge in en bild på magen i v18. Är det bebisen som växer eller är det maten som börjar lämna sina spår... hehe.

Mage i V18. Inte så stor skillnad från förra veckan hehe. Inte så stor skillnad från förra veckan. Ser nästan mindre ut på den här bilden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0