Från början till nu.

Ja tänkte att jag kanske skulle skriva lite vad som hänt fram till nu i min graviditet.

21 januari fick jag äntligen det positiva svaret på gravtestet, jag trodde inte det var sant. Jag sprang in till Nicklas och väckte honom, hurrrrra vad glad jag var. Lite över en vecka innan gjorde jag första testet men då visade det så svagt att jag trodde jag inbillade mig och bestämmde mig för att vänta minst en vecka för att sedan göra ett nytt test. Denna gång köpte jag ett digitaltest för att jag skulle få svart på vitt hur det stod till och det blev ett GRAVID i rutan :D.

Sen börjar den oändliga väntan, inte förrän 17 februari var jag på inskrivningen hos barnmorskan. Trodde jag skulle få lyssna på hjärtljuden men det fick jag inte. Allt kändes ju så overkligt man har ju liksom inget bevis på att det verkligen är något där inne. Samtidigt var jag otroligt orolig för missfall, jag hade ett missfall två år innan denna graviditet så det var ju verkligen många tankar som åkte igenom huvudet.

24 mars fick jag äntligen höra de berömda hjärtljuden. Åh vilken lycka. Kunde nästan inte sova på hela natten innan för att jag var så orolig att hon inte skulle hitta igen nåt hjärtljud men det gjorde hon :D, jag kunde inte sluta fnittra.

Nu är väntan inställd på 24 april, då är det ultraljud som gäller. Oron har börjat komma till igen... det var ju länge sen jag lyssnade på hjärtljuden. Tänk om det hänt nåt. Magen har ju förvisso börjat bli lite större men själv har man ju någon bild av att alla som är där nära v20 har en fotboll till mage och tror genast att jag är onormal. Man är bra konstig. Sparkar har jag heller inte börja känna fast det har jag börjat insett att alla inte gör än.

Så det är från början till nu. Nu börjar nu och frammåt :) Hoppas ni hänger på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0